keskiviikko 17. lokakuuta 2012

Espanja!

Noniin, nyt on kotiuduttu turvallisesti! Ihan uskomaton matka, en ois ikinä uskonu, että meistä tulis nuin mahtava porukka :) Hiljasta hetkee ei syntyny ja naurua riitti! Nyt kuitenkin kuvien muodossa vähän tuosta matkasta.

Oltiin siis Espanjassa 5 päivää, mutta periaatteessa vaan kolme, koska kaks niistä meni matkustamiseen ;(
Perjantaina oli lähtö 12. Kuopio-> Helsinki-> Amsterdam-> Madrid-> Ja siitä meiän majapaikalle, en muista sen kaupungin nimeä :p Illalla meitä oli Espanjan nuoret vastassa. Siinä sitten halailtiin ja poskipusuteltiin, syötiin ja rupateltiin vähän aikaa. Sen jälkeen oli jo pakko painua suihkuun ja unten maille, on tuo matkustaminen sen verran raskasta! Suihkuun kun meni, niin lattiakaivosta hyökkäs hämähäkkejä ja torakoita, niin siitä mentiin sitten juoksemalla läpi ja jokainen suihkukerta tuntu selviytymistarinalta :p

Lauantaine me mentiin tollaseen pieneen kylään. Siellä käytiin patikoimassa vuorilla, ihan tajuttoman hienot maisemat! Onneks oli tosi hyvä keli, aurinko paisto, eikä vedestä tietoakaan :)
Patikoinnin jälkeen mentiin sitten vierailemaan tollasessa tosi vanhassa linnassa (1300-luvulta suunnilleen, jos oikein muistan). Sitten paikalliseen nuorten vapaa-ajanvietto paikkaan, jossa ne pyyti mua radioon, ja pakotin Hennan mukaan, koska en ois yksin uskaltanu mennä :d Henna kyllä laitto minut puhumaan englantia ja ite veteli suomeks.. ::D Illalla sitten pelailtiin pelejä, annettiin tuliaisia, juhlittiin synttäreitä ja laulettiin karaokea (:

Sunnuntaina sitten lähettiin sitten taas eri kylään. Käytiin tollasessa tosi vanhassa rakennuksessa, nykyään sitä käytetään elokuvien kuvaamiseen ja tuommoseen:) Sen jälkeen kierreltiin ympäriinsä sitä paikkaa ja käytiin syömässä jossakin kiimasissa enkeleissä ( suomennettiin nimi tosi hienosti ) :D Kun oli mahat täynnä niin mentiinkin maatilalle vierailemaan. Siellä mua säälitti kauheesti koirat.. Yks oli tosi laiha ja kahen muun ihot näytti hirveen kipeiltä, meinas itku tulla kun toinen oli niin vanha, että ei melkein kävelemään pystyny :( Illalla tuntuki sitte että oltais suomessa kun alko vettä satamaan, onneks se oli vaan pieni kuuro!

Maanantai oli mun lempparpäivä! Aamulla lähettiin Pedrezuelaan, käytiin kunnan talolla, kierreltiin ympäriinsä, saatiin lahjapussit, syötiin paellaa ja se oli ihan hurjan hyvää! Iltapäivällä mentiin sitten Madridiin kattelemaan nähtävyyksiä ja shoppailemaan. Se on ihan mieletön kaupunki, meillä oli noin 4 tuntia aikaa, ja tuntu että mitään ei kerenny näkemään! Pakko siis mennä takasin vielä joskus (: Sitten myöhään illalla takasin meiän yöpaikkaan, siellä syötiin ja koottiin tuntemuksia matkasta. Minä, Henna, Nino, Eemeli ja Eemil jäätiin vielä sitten pelailemaan pelejä ja meiän piti valvoo koko yö, mutta toisin kävi :p

Tiistai aamuna oli herätys kello 5.30! Hirveen virkeinä me 3 tunnin yö-unien jälkeen oltiin :D Siitä sitten kohti Madridin lentokenttää ja matka kohti kotia oli alkanu. En ois millään kyllä halunnu vielä lähtee, ihan liian lyhyt aika, mutta ens kesänä on taas uus reissu! Lentokentällä me sitten Jossun kanssa mentiin Hello Kittyn kyytiin, saatiin hieman oudoksuvia katseita, mutta ei se haittaa. Lentomatkat oli yhtä tuskaa, mua pelotti ihan kauheesti, ku ilmakuoppia oli vaikka muille jakaa. Luulin että ei ikinä olla kotona.. Turvallisesyti me kuitenkin selviydyttiin kotia :)

VIRKEETÄ!

Kiitos kaikille ihanasta reissusta! <3

1. Mikä tarkotus näillä reissuilla on?

2. se on sellainen maa-seudun kehittämis hanke, elikkä saadaan meitä pienillä paikkakunnilla asuvia mukaan kaikkeen toimintaan, ja luodaan uusia ystävyyssuhteita:)

3. ja tutustutaan muiden maiden kulttuuriin, tätä kautta on sitte myös helpompi lähtee ulkomaille vaikka työskentelemään:)